|
|
ZAMÓW U NAS SWÓJ CERTYFIKAT
CERTYFIKATY
KWALIFIKOWANE
Podpis elektroniczny
weryfikowany przy użyciu ważnego kwalifikowanego certyfikatu jest równoważny
- na mocy obowiązującego prawa - podpisowi odręcznemu.
Certyfikaty
kwalifikowane służą m.in. do:
-
wysyłania
deklaracji ZUS (program Płatnik)
-
podpisywania
korespondencji kierowanej do administracji publicznej (elektroniczna
skrzynka podawcza, informacje dla GIIF, e-KRS, e-deklaracja, e-GIODO,
UFE itd.)
-
wystawiania
e-faktur
-
uczestnictwa w
aukcjach i przetargach elektronicznych
-
sporządzania
dokumentacji medycznej
-
składania
dyspozycji, przelewów, zmian w bankowości elektronicznej (w bankach
akceptujących certyfikaty kwalifikowane)
-
składania
e-pozwów drogą elektroniczną do e-sądu
-
zawierania umów
cywilno-prawnych w formie elektronicznej
PODPIS ELEKTRONICZNY DLA KLIENTÓW ZUS
Od 21 lipca 2008
roku (Dz. U. nr 127, poz. 817) wszystkie podmioty zatrudniające powyżej 5
osób zobligowane są do rozliczania się z ZUS-em za pomocą bezpiecznego
podpisu elektronicznego. Płatnicy składek przekazujący dokumenty
ubezpieczeniowe za pomocą programu Płatnik muszą opatrzyć te dokumenty
bezpiecznym podpisem elektronicznym. Złożenie bezpiecznego podpisu
elektronicznego wymaga użycia certyfikatu kwalifikowanego.
Program Płatnik w
aktualnej wersji 8.01.001 wykorzystywany do podpisywania deklaracji ZUS
obsługuje certyfikaty kwalifikowane wydawane przez Kwalifikowane Centrum
Certyfikacji Kluczy CenCert.
Cencert oferuje dwa
rodzaje czytników kart kryptograficznych do wyboru:
-
PC Twin USB
(zestaw standard) - ergonomiczny i kompaktowy czytnik kart
elektronicznych stykowych, posiadający nowoczesny wygląd i konstrukcję.
Podłączanie i użytkowanie czytników jest bardzo proste i nie wymaga
żadnej wiedzy technicznej
-
USB Shell Token
(zestaw token) - bardzo lekki i niewielki czytnik kart elektronicznych
stykowych formatu karty SIM. Przeznaczony dla osób mobilnych,
korzystających z laptopów lub z kilku komputerów stacjonarnych, chcących
uniknąć konieczności noszenia ze sobą czytnika kart elektronicznych
wyposażonego w kabelek połączeniowy. Czytnik USB Shell Token jest
podłączany bezpośrednio do portu USB stacji komputerowej i nie wymaga
żadnych kabelków połączeniowych.
ZAMÓW U NAS SWÓJ CERTYFIKAT
Na potrzeby obsługi
programu Płatnik oferujemy zestawy:
MINIMUM FORMALNOŚCI
Czas potrzebny do
uzyskania certyfikatu może byś skrócony do nawet 10 minut.
POTRZEBNE DOKUMENTY
Certyfikat "uniwersalny",
zawierający tylko dane osobowe Subskrybenta
1.Ważny dowód osobisty lub paszport.
2.Oryginał dokumentu nadania numeru NIP - tylko w przypadku gdy certyfikat
ma zawierać numer NIP (jeśli certyfikat ma zawierać numer PESEL, dodatkowy
dokument nie jest potrzebny).
Certyfikat zawierający dane osobowe Subskrybenta oraz
dodatkowo dane firmy/instytucji
Oprócz dokumentów
jak dla certyfikatu "uniwersalnego", trzeba przedstawić następujące
dokumenty firmy/instytucji:
-
Dokument
określający podstawę prawną funkcjonowania firmy/instytucji: odpis z KRS,
EWD, Statut instytucji itd. - oryginał lub kopia poświadczona za
zgodność przez osoby uprawnione do reprezentacji
-
Upoważnienie
(oryginał) dla konkretnego Subskrybenta do otrzymania certyfikatu z
nazwą firmy/instytucji, zawierające także informację o relacji
Subskrybenta i firmy/instytucji (czy Subskrybent występuje "we własnym
imieniu", "jako przedstawiciel innej osoby fizycznej, osoby prawnej,
albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej", "w
charakterze członka organu albo organu osoby prawnej, albo jednostki
organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej", czy "jako organ
władzy publicznej"), podpisane przez osobę/osoby upoważnione do
reprezentacji firmy/instytucji lub upoważnione na podstawie
pełnomocnictwa.
-
Jeśli w pkt. 2.
posłużono się pełnomocnictwem - pełnomocnictwo (oryginał), na podstawie
którego osoba upoważniona może podpisywać upoważnienia, o których mowa w
pkt. 2.
|
więcej informacji
bezpośrednio
w Salonie Komputerowym EDCOM lub pod
nr tel. 25 787 36 89
|